Капітану затонулої Іволги, де загинуло 22 людини, оголосили вирок

Капітану затонулої Іволги Олександру Книшову дали 9 років в'язниці, але, за Законом Савченко, він вийде на свободу через рік.

Такий вирок виніс Суворовський суд Одеси, також частково задовільнивши позови потерпілих про відшкодування матеріальних збитків на суму понад 2 млн грн.
Олександр Книшов звинувачувався в порушенні правил безпеки і експлуатації плавзасобів, що призвело до тяжких наслідків. Книшов відбув у СІЗО вже 4 роки, що згідно із Законом Савченко прирівнюється до 8 років колонії. Прокуратура просила для підсудного 10 років в'язниці. Суд засудив його до 9, з яких він по факту відсидів уже 4, а по суті - 8. Тобто, в колонії капітан Іволги проведе всього рік.
Адвокат Олександра Книшова Павло Смирнов назвав вирок суду зваженим і компетентним. З моменту оголошення вердикту у Книшова є місяць на подачу апеляції.

Нагадаємо, 17 жовтня 2015 року біля узбережжя Затоки сів на мілину і перекинувся прогулянковий катер Іволга з 43 людьми на борту. Судно затонуло в декількох сотнях метрів від берега в умовах сильного вітру і бічної хвилі. Головними причинами катастрофи, крім фатальних погодніх умов, стала перевантаженість Іволги, яка вийшла в море з 43 людьми на борту, замість допустимих 15, а також кілька фатальних помилок капітана.

З моменту трагедії минуло рівно 4 роки. За цей час було зроблено безліч експертиз, вивчені томи матеріалів справи, названий і покараний винний, чия відповідальність очевидна - моряк прекрасно усвідомлював, що судно відчалило з критичним перевантаженням, а коли на судно надійшов сигнал про насування шторму, проігнорував попередження, залишившись в морі. І ще судно не було оснащено засобами порятунку.

З усіх питань щодо краху Іволги без відповіді залишилося одне: хто ще мав би сісти на лаву підсудних разом з капітаном?

Наприклад, яка вина адміністрації бази (причалу), звідки вийшло в море перевантажене судно без рятувальних жилетів?

Ні до чого виявилися і чиновники, які стверджують, що причал, звідки відчалила Іволга, нелегальний, оскільки ніде не зареєстрований, як місце базування плавзасобів. Дивно, та судно роками знаходилося на цьому причалі і навіть мало власну сторінку в інтернеті, де чорним по білому зазначалося, що пасажиромісткість Іволги - 25 осіб, замість допустимих 15 (включаючи трьох членів екіпажу).

Іншими словами, ті, хто були зобов'язані не допустити трагедії, будуть і далі випускати в море нові перевантажені "Іволги"...